Kuuendat korda toimunud Eesti suurimal ettevõtluskonkursil Ajujaht jagati parimate ideede vahel 50 000 euro suurune auhinnafond.
Pilte ETV stuudios toimunud lõppvõistluselt (suuremalt vaatamiseks kliki pildil)
I koha ja 17 000 eurot sai meeskond Kids OS koosseisus Oleg Knut, Jevgeni Geimanen ja Vladislav Kuzmin. Kolm programmeerijast pereisa on teinud Androidil põhineva operatsioonisüsteemi Kids OS, millega lapsevanem saab kas arvutist või telefonist jälgida oma lapse liikumist ja tegemisi. Seda muidugi juhul, kui lapsel on oma nutitelefon endaga kaasas. Näiteks annab seade vanemale märku siis, kui laps väljub kodust või koolist. Kids OS-iga on võimalik piirata ka laste mittesobilikele veebikülgedele jõudmist.
Publiku lemmik ja auhinnaks 1000 eurot sai võistkond Bikeep. Elektroonilise jalgrattaparkla Bikeepi leiutajate tiim lubab jalgrataste turvalisuse viia uuele tasemele. „Ratast kaitseb terasest tugev konstruktsioon, turvakaamera, vibratsiooniandurid ning alarm. Varguskatsel reageerib turvafirma Securitas," rääkis tiimi eestvedaja Mikk Moses rattahoidjast, mis ei vaja lukku, vaid mobiiltelefoni.
II koha sai meeskond Jomi Interactive. Jomi on vee joomist meeldetuletav ja veepudeli ümber kinnituv Jomi-võru on kõigist Ajujahi ideedest kõige rohkem meedias kajastust saanud ja seda peamiselt rahvusvaheliselt – esimesena kirjutasid Jomist tehnoloogiale ja idufirmadele suunatud veebilehed TechCrunch ja Engadget, siis juba ka CNN. Kerge muigega võib ühineda TechCrunchi hinnanguga, et tegemist on tõelist „esimese maailma probleemi" lahendava seadmega – Jomi eesmärk on nimelt inimestele vee joomist meelde tuletada, sest kuigi meil tuleb kraanist vett küllaga, unustame me tihti seda tarbida enne janutunde tekkimist.
Idee sündis jällegi isiklikest vajadustest – Jomi eestvedajate Kadri Uljase ja Andre Eistre treener soovitas neil juua vähemalt poolteist liitrit vett päevas, aga õhtul avastati tihti, et vett pole lonksugi joodud. Siis mõeldigi, et pudel võiks ju ise sellest märku anda. Praegu on Jomi Soomes oma prototüüpe arendamas ja valmimas on kaks erinevat toodet – Jomi Band on n-ö pudelivõru ja Jomi Sleeve kinnitub pudeli põhjale. Uljase sõnul tuleb aga toodet enne pikalt testida, kui seda ka reaalselt tootmisesse lasta saab.
III koha sai meeskond PESA. PESA on rõõmsavärviline laste dušiiste, mis on mõeldud kasutamiseks eelkõige avalikes pesuruumides. Nagu enamik Ajujahi ideed, tekkis ka see elust enesest – PESA disainer Anna Aleksejeva käis oma pojaga beebide ujumistundides ja spaades, kuid peagi sai selgeks, et enne ja pärast basseini minekut on sülelast ja ennast korraga pesta praktiliselt võimatu ja isegi ohtlik. Kui aga imik panna istuma dušiistmele, saab lapsevanem last kanda, hoida ja pesta. Sellise istme peamine müügiargument on lisaks mugavusele just hügieeniline materjal, PESA-l on tänaseks valminud toote prototüüp, kuna „päris" istmete tegemine on kallis lõbu – ainuüksi valuvormi tegemine maksab mitutuhat eurot. Aleksejeva sõnul püüabki praegu tiim koos Itaalia potentsiaalse tootjaga saavutada n-&oumouml; tootmisküpsust ja lihvida tähtsamaid detaile.
Tekst ja pildid: Delfi